En büyük kriz turizmde

En büyük kriz turizmde Turizmde 2016’da had safhaya ulaşan kan kaybı bu yıl da devam ediyor. Türkiye’ye gelen turist sayısı İstanbul otellerini bile doldurmaya yetmezken gelirde de yüzde 40’a varan düşüşler söz konusu. 600 bin sigortalı çalışanın işini kaybettiği turizm sektöründe bu yıl için de sektör temsilcileri umutlu konuşmadı. Referandum sürecinde AB ile gerilen ilişkiler ve OHAL süreci, turistin Türkiye’den ayağını kesmesine ve başka ülkelere yönelmesine neden oldu.

Uzmanlara göre Türkiye’de turizmin eski günlerine dönmesi için en az 3 yıl gerekiyor. Turistin gelmemesinin tek nedeni terör saldırıları değil. Turist Türkiye’ye geldiğinde her anlamda güvence istiyor. Yasalarla tüm haklarının kornmasını, demokrasiye, insan haklarına, çevreye, yaşam tarzlarına yönelik yasal teminat istiyor.

Didim: Mayıs ayı itibariyle bölgedeki küçük oteller hâlâ kapalı. Doluluklar ise yüzde 30- 35 civarında. İç turizmde geçen yılki yoğun ilgi henüz yok. Referandum sonucu beklendi. Şimdi de ramazan ayının geçmesine odaklanıldı.

giybet-beach4

Kemer: Şu anda Rus turistlerin en çok tercih ettiği bölgelerden biri. Rus turist ağırlıklı olarak ekonomik otelleri seçmeye başladı. Gelir anlamında ise aynı olumlu tablodan bahsetmek şu an için mümkün değil. Geçen yıl otelciler ciddi şekilde fiyat kırdı. Bunu acenteler de yabancı misafirler de gördü. O yüzden talep arttı diye bir anda fiyatları yükseltilemeyecek.

Alanya: Mayıs ayı itibarıyla bölgedeki tesislerinin neredeyse tamamı işletmeye açıldı. Ön rezervasyon anlamında Rusya pazarı tarihinin en yüksek oranlarını yakalamakla beraber, Avrupa pazarı 2016 seviyesinin yüzde 30-40 altında seyrediyor.

Fetihe: Genel anlamda bölgedeki doluluklar 2015’e göre yüzde 40 geride. Mayıs ayının gerçekleşen rakamları ve uygulanan fiyat sektörü mutlu etmedi. İç pazar özellikle erken rezervasyon döneminde bir durağanlık geçirdi. Oteller 2017 kontratlarını 2016 fiyatlarıyla yaptı. Hatta 2018 kontratlarını da mevcut fiyatlarla yapanlar var.

Avşa Adası:Haziran ayının üçte biri geçilmiş olmasına rağmen neredeyse tesislerin tamamı kapalı. 15 temmuz sonrası 2016 senesini %30 doluluk oranı ile tamamlayan adada yüzler gülmüyor. 2016 yaz sezonu zor geçince bir çok pansiyon fiyatlarını ciddi şekilde düşürdü. Bu fiyat düşüşleri tüm ada işletmelerini etkiledi. Diğer taraftan turist profilinin değiştiği adada yatırımlar sürekli artarak devam ediyor. 2017 yaz sezonunda umutlu olan esnafın beklentileri büyük. Yeni ve modern mekanlar Avşa Adasının marka değerini sürekli arttırıyor.

Bu Haber 141 Kez Okundu.Ekleme Tarihi:09.06.2017